Syksyn ryhmäliikuntakalenteri!

hanhivaara_tuntikalenteri_syksy2020_some_01-09-2020

Tuntikuvaukset Hanhivaaran liikuntakeskus syksy 2020

 

BodyPump

LesMills-konseptitunti, jossa keskitytään harjoituttamaan monipuolisesti koko vartalon lihaksistoa. Tunnin kuormittavuuden jokainen pystyy säätämään itsellensä sopivaksi vastusta ja painoja säätämällä. 

 

BodyStep

LesMills-konseptitunti, jolla tehdään mm. askellussarjoja musiikin tahtiin step-lautaa hyödyntäen. 

Tämä treeni kehittää monipuolisesti kuntoa ja koordinaatiokykyä, sekä voimaa erityisesti alaraajojen lihaksistossa. Hikitakuu on taattua tällä tunnilla!

 

Core / Piukat Pakarat 

Täydellinen treeni sinulle, joka haluat saada keskivartalon sekä pakarat timanttiseen kuntoon! Tunti koostuu puoliksi keskivartaloa kuormittavista harjoitteista sekä puolet pakara – sekä jalkojen lihaksistoa kuormittavista liikkeistä. Alkuun pääset myös tekemään lämmittelyä yksinkertaisen musiikin tahtiin tehtävän askellussarjan muodossa.

 

FasciaMethod

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Tällä tunnilla pääset huoltamaan kehoasi, lisäämään liikkuvuutta sekä parantamaan suorituskykyäsi. Tunti sopii jokaiselle kuntouttavan näkökulman ansiosta.

 

HIIT

Tämä nopea ja tehokas HIIT-tunti sisältää hikitakuun! Treenissä pääset liikkumaan monipuolisesti yksinkertaisen tehokkailla liikkeillä. Tunnilla käytetään apuvälineinä mm. omaa kehonpainoa, steppilautaa, levypainoja ym. Tässä 30 minuuttisessa tehotreenissä pystyt kehittämään niin lihaksistoa, kuin aerobistakin kuntoa ja tämän lisäksi poltat takuuvarmasti rutkasti kaloreita! Treenin voit tehdä joko sellaisenaan tai yhdistää esim. KuntosaliCircuitiin.

 

KuntosaliCircuit

Kuntosalilla tehtäviä monipuolisia ja yksinkertaisen tehokkaita liikkeitä, jotka tuovat harjoitteluusi uusia ulottuvuuksia! Treeni tehdään aikaa vasten kiertäen eri laitteita/välineitä hyödyntäen.

 

Kurvit Kuntoon

Tämä tunti on täydellinen sinulle, joka haluat hyviä ja tehokkaita liikkeitä perusjumpan muodossa. Kurvit kuntoon -tunti koostuu askelluksia musiikin tahtiin sisältävästä alkulämmittelystä, lihaskunnosta sekä loppuvenyttelyistä. Lihaskunto-osuuksien tehoa pystyt itse säätelemään vastuksia ja vauhtia säätämällä. 

 

LAVIS

Lavis-lavatanssijumppa on uusi, hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. 

 

Pilates

Pilates perustuu Joseph Pilateksen luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa ja liikkuvuutta. Pilatesharjoittelussa hyödynnetään kuutta periaatetta; keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunti koostuu pääosin pre-pilatesliikkeistä sopien näin vasta-alkajillekin.

 

Piukat Pakarat

Tämä 30-minuuttinen tehokas treeni saa sinut haastamaan erityisesti jalkojen sekä pakaroiden lihaksistoa kehonpainoa, vastuskuminauhoja sekä levypainoja hyödyntäen.

 

Roller

Kehonhuoltotunti, jossa apuvälineenä käytetään mm. Foamrolleria sekä Fascia-palloja. Kiireisen ja stressaavan arjen keskellä tämä tunti on täydellinen vaihtoehto sinulle, joka kaipaat huoltavaa harjoittelua sekä keholle, että mielelle. Sopii loistavasti myös palauttavaksi harjoitukseksi kuormittavien treenien rinnalle! 

 

SennuCircuit

Seniori-ikäisille tarkoitetut tunnit, joissa kehon toimintakyky, mielen virkeys sekä arjen energisyys ovat prioriteetti numero yksi. Tunneilla tehdään vaihtelevasti toiminnallisia, arjessakin tarvittavia liikkeitä Treenaamossa tai sitten kuntosalilla yksinkertaisia ja tehokkaita liikkeitä perusvoimaa kehittäen/ylläpitäen.  

 

Spinni, IisiSpinni

Hanhivaaran sisäpyöräilytunneista löydät jokaisen makuun jotakin! Näillä tunneilla kehität jalkojen lihaksiston lisäksi erityisesti hapenottokykyäsi. Samalla pääset nauttimaan hyvän musiikin ja kannustavan ohjaajan vetämistä treeneistä. Kaikilla tunneilla pystyt säätämään vastuksen juuri sinulle sopivaksi.

 

Toiminnallinen, AamuCircuit

Toiminnallisen harjoittelun tunnit, joissa alkulämmittelyn jälkeen tehdään yksinkertaisia ja tehokkaita toiminnallisia liikkeitä koko vartalon lihaksistoa sekä aerobista kuntoa kehittäen. 

Treenin kuormittavuutta pystyy jokainen muokkaamaan omaan tasoonsa sopivaksi esim. painoja/vastusta/toistoja säätämällä. Harjoitteet voidaan tehdä aikaa vasten eri pisteitä kiertämällä tai esim. erilaisia liikepareja yhdistelemällä. 

 

YogaYin

on hidas, lempeä, passiivinen ja toisille jopa meditatiivinen tunti, jossa asanoissa viivytään useita minuutteja. Helpot asanat keskittyvät usein alaselän ja lantion alueelle, missä sijaitsee paljon sidekudosta, joka vaikuttaa koko kehon toimintaan. Yin Joogassa hengityksen ja pitkäkestoisten venytysten pyrkimyksenä on vaikuttaa kehon syvimpiin osiin, jänteisiin sekä lihaksiin, ja monet asanoista tehdään joko istuen tai makuulla. Yin Jooga on helppo tapa tutustua joogan maailmaan ja se sopii kaikille oman kehonsa ja mielensä hyvinvoinnista kiinnostuneille.

 

YogaPower

on YOGAYINIÄ dynaamisempi ja aktiivisempi harjoitus, jossa asanat seuraavat toisiaan hengityksen avustamina. YogaPower vahvistaa ja tasapainottaa kehon lihaksia sekä hengitys- ja verenkiertoelimistöä. Osallistuaksesi tunnille et tarvitse aiempaa kokemusta joogasta, sillä asanat harjoitellaan vaiheittain ja perusteellisesti edeten helposta kohti haastavampia. Joka tunnilla voit siten turvallisesti tehdä omantasoisesi harjoituksen. Tunneista muodostuu kulloisenkin osallistujan näköinen  ja -tasoinen yhteinen harjoitus, ja se päättyy aina loppurentoutukseen.

 

yhteistä tunneille:

  • kesto 75 min
  • molemmat pidetään ns. kevytlämmössä (tunnin ajan salin lämpötila on n. +27 astetta)
  • molemmat tunnit päättyvät loppurentoutukseen, johon on hyvä varata lämmintä päällepantavaa, esim. villasukat, pitkähihainen paita tms.
  • tunneilla käytetään apuvälineitä, jotka kaikki löytyvät salilta

 

Zumba

Tämän tanssitunnin kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous, et tarvitse aikaisempaa tanssikokemusta osallistuaksesi. Zumba laittaa lanteesi keinumaan, hien virtaamaan sekä mielen täyteen hyvän olon energiaa, joten tule mukaan nauttimaan sydämesi kyllyydestä!

 

LESMILLS – VIRTUAL:

BODYBALANCE

BODYCOMBAT

BODYPUMP

CXWORX

GRIT Plyo, Cardio, Strength

SH`BAM