Kesän ryhmäliikuntakalenterit!

Hanhivaara_tuntikalenteri_kesäkuu_2020_some
Hanhivaara_tuntikalenteri_heinäkuu_2020_some

Tuntikuvaukset Hanhivaaran liikuntakeskus – Uutuustunnit!

 

Core & Balance

Tunnin avulla lisäät keskivartalon voimaa ja hallintaa sekä koko kehon liikkuvuutta. Tunnilla tehtävät harjoitteet kehittävät myös tasapainoasi. Liikkeet saavat vaikutteita mm. pilateksesta ja joogasta. Tunti alkaa kevyellä lämmittelyllä ja keskivartalon herättelyllä, josta jatketaan voima- ja liikkuvuusliikkeisiin.

 

PowerMethod

PowerMethod on fysioterapeuttien kehittämä konsepti, joka on toiminnallista lihaskuntoharjoittelua. Sopii kaikille, jotka haluavat treenata toiminnallisesti, tehokkaasti ja uudella hauskalla tavalla!

PowerMethod -alkulämmittely sisältää FasciaMethod -konseptista tuttuja liikkuvuus ja liikehallintaliikkeitä sekä tukilihaksistoa aktivoivia liikkeitä. Tunnilla huomioidaan koko keho ja näiden viiden tärkeän alueen hallinnan ja liikkuvuuden kehittäminen: lapatuki ja rintakehä, alaselkä, lantio ja lonkat, alaraajan linjaus, nilkka ja jalkaterä. Tästä syystä PowerMethod on kehittävän harjoittelun lisäksi myös kuntouttavaa liikuntaa.

 

Mobility

Tämä tunti on erinomainen joko sellaisenaan esim. palauttavana kevyempänä harjoituksena, alkulämmittelynä tai vaikka liikuntaharrastusta aloittavalle. Harjoituksessa pääset tekemään liikkeitä, joilla saat lisättyä liikkuvuuttasi, kehonhallintaa sekä tasapainoa. Tunnilla tehdään myös aktivointeja mm. keskivartalon ja jalkojen lihaksistolle.

Circuit

Toiminnallisen harjoittelun tunti, jossa alkulämmittelyn jälkeen tehdään yksinkertaisia ja tehokkaita toiminnallisia liikkeitä koko vartalon lihaksistoa sekä aerobista kuntoa kehittäen. Treeni tehdään eri pisteitä kiertäen ja usein aikaa vasten, joten pystyt itse säätelemään harjoituksesi kuormittavuutta.

Strength

Toiminnallinen harjoittelu - Tällä koko vartaloa monipuolisesti kuormittavalla tunnilla keskitytään alkulämmittelyn jälkeen mm. perusvoiman kehittämiseen. Loppuun tehdään lyhyt sykkeennosto-osio. Treenin kuormittavuutta pystyy jokainen muokkaamaan omaan tasoonsa sopivaksi esim. painoja/vastusta säätämällä.

FitBall

Tämä tunti on erinomainen sinulle, joka haluat kehittää kehonhallintaa, tasapainoa sekä lihaksistoa.
Tunnilla käytetään apuvälineenä isoa jumppapalloa ja se sopii mainiosti yhdistettäväksi TEHO-tunnin kanssa.

TEHO

Tällä nimensä mukaisella TEHO-tunnilla pääset liikkumaan monipuolisesti mm. erilaisilla hypyillä, loikilla ja yksinkertaisen tehokkailla liikkeillä. Tunnilla käytetään apuvälineinä mm. omaa kehonpainoa, steppilautaa, levypainoja ym. Tässä 30 minuuttisessa treenissä pystyt kehittämään niin lihaksistoa, kuin aerobistakin kuntoa ja tämän lisäksi poltat takuuvarmasti rutkasti kaloreita! Tämän treenin voit tehdä joko sellaisenaan tai yhdistää esim. FitBall-tuntiin.

YogaYin

on hidas, lempeä, passiivinen ja toisille jopa meditatiivinen tunti, jossa asanoissa viivytään useita minuutteja. Helpot asanat keskittyvät usein alaselän ja lantion alueelle, missä sijaitsee paljon sidekudosta, joka vaikuttaa koko kehon toimintaan. Yin Joogassa hengityksen ja pitkäkestoisten venytysten pyrkimyksenä on vaikuttaa kehon syvimpiin osiin, jänteisiin sekä lihaksiin, ja monet asanoista tehdään joko istuen tai makuulla. Yin Jooga on helppo tapa tutustua joogan maailmaan ja se sopii kaikille oman kehonsa ja mielensä hyvinvoinnista kiinnostuneille.

YogaPower

on YOGAYINIÄ dynaamisempi ja aktiivisempi harjoitus, jossa asanat seuraavat toisiaan hengityksen avustamina. YogaPower vahvistaa ja tasapainottaa kehon lihaksia sekä hengitys- ja verenkiertoelimistöä. Osallistuaksesi tunnille et tarvitse aiempaa kokemusta joogasta, sillä asanat harjoitellaan vaiheittain ja perusteellisesti edeten helposta kohti haastavampia. Joka tunnilla voit siten turvallisesti tehdä omantasoisesi harjoituksen. Tunneista muodostuu kulloisenkin osallistujan näköinen  ja -tasoinen yhteinen harjoitus, ja se päättyy aina loppurentoutukseen.

yhteistä tunneille:

- kesto 75 min

- molemmat pidetään ns. kevytlämmössä (tunnin ajan salin lämpötila on n. +27 astetta)

- molemmat tunnit päättyvät loppurentoutukseen, johon on hyvä varata lämmintä päällepantavaa, esim. villasukat, pitkähihainen paita tms.

- tunneilla käytetään apuvälineitä, jotka kaikki löytyvät salilta

 WauhtiSpinni

Tällä 30 minuuttisella sisäpyöräilytunnilla on hiki-takuu! Tässä treenissä voit turvallisesti ja tehokkaasti haastaa itseäsi, jalkojen lihaksistoa sekä aerobista kuntoasi. Tunti soveltuu treeniksi sellaisenaan tai yhdistettäväksi toisen ryhmäliikuntatunnin tai kuntosalin päätteeksi.